Veelgestelde vragen (FAQ)

Hoe lang duurt de bezorging? Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Elke werkdag (van maandag tot vrijdag) verwerken we alle bestellingen van de dag ervoor. Uw koop-een-ster-pakket wordt op deze dagen samengesteld, gedrukt en verpakt. Op de eerstvolgende dag wordt uw bestelling verzonden. De levertijd is gemiddeld 3-4 werkdagen. De bestellingen worden zonder trackingnummer verzonden, dus na afgifte bij het postkantoor kunnen wij u niet informeren over de exacte locatie van uw pakket.

Kan het koop-een-ster-pakket met spoed worden verzonden?

Nee, wij bieden geen spoedzendingen aan.

Ik heb geen bestelbevestiging gekregen. Hebben jullie mijn bestelling wel ontvangen?

Controleer alstublieft eerst uw map voor ongewenste e-mail. Het kan zijn dat de bestelbevestiging daar terecht gekomen is. Het kan ook zijn dat er een typefout in uw e-mailadres stond, waardoor de bevestiging niet is aangekomen. Wij raden u aan om ons een e-mail te sturen met de gegevens van uw bestelling. We kunnen u dan eventueel een handmatige bestelbevestiging sturen.

Ik heb een fout gemaakt bij het intypen van de naam/datum/persoonlijke tekst. Kunt u mij een nieuw certificaat toesturen?

Controleer altijd uw orderbevestiging! Alle informatie die u hebt verstrekt is daarin weer samengevat. Voor wijzigingsverzoeken kunt u via e-mail contact opnemen met onze klantenservice. Tijdige wijzigingsverzoeken voor het afdrukken en respectievelijk voor de verzending van uw bestelling zijn geen probleem. Daarna kunnen wijzigingsverzoeken alleen worden uitgevoerd voor een bedrag van € 15.

Kan ik mijn bestelling achteraf nog aanpassen? (bijvoorbeeld het bezorgadres)

Ja, stuur ons een e-mail met uw bestelnummer en de gewenste verandering (zoals het nieuwe bezorgadres).

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Dat kan, zolang uw koop-een-ster-pakket nog niet is gedrukt. U kunt uw bestelling annuleren door een e-mail te sturen. (U ontvangt een bevestiging van ons op het moment dat uw koop-een-ster-pakket gedrukt wordt.)

De bestelling is incompleet geleverd. Kunt u mijn de ontbrekende items nasturen?

Natuurlijk! Het spijt ons dat we een item uit uw bestelling vergeten zijn. Wij doen ons uiterste best om dit te vermijden. Stuurt u ons alstublieft een e-mail met uw bestelnummer en het ontbrekende item, daarna sturen wij het u onmiddellijk toe.

Hoe kan ik mijn ster vinden?

Ieder koop-een-ster-pakket bevat instructies over hoe u zich kunt oriënteren bij het bestuderen van de sterrenhemel. Zoek eerst het bijbehorende sterrenbeeld op. Gebruik dan de meegeleverde sterrenkaart om uw ster binnen het sterrenbeeld te vinden. Het kan zo zijn dat uw sterrenbeeld op dit moment niet zichtbaar is. Bijna alle sterrenbeelden zijn namelijk slechts een bepaalde periode per jaar te zien. Als dit het geval is, moet u wachten tot de periode van uw sterrenbeeld begint.

Wordt de naam van mijn ster wetenschappelijk erkend?

Wetenschappers benoemen sterren aan de hand van astronomische sterrencatalogi. Voorbeelden hiervan zijn de Hipparcos-catalogus en de Henry-Draper (HD) catalogus. De sterren in beide catalogi krijgen uitsluitend nummers als naam. De door u gekozen naam is puur symbolisch en wordt niet erkend door de IAU, de International Astronimc Union. Omdat er wereldwijd meerdere aanbieders van het benoemen van sterren zijn, is het helaas niet te garanderen dat een ster - hoe klein hij ook is - maar één keer op de wereld benoemd is. Concurrenten die beweren dat uw ster officieel en exclusief benoemd wordt, kunt u beter niet serieus nemen.

Kan ik een ster op rekening kopen of achteraf betalen?

Nee, we bieden geen betaling op rekening aan en we verzenden de koop-een-ster-pakketten na ontvangst van uw betaling.

Hebben jullie een Nederlandse bankrekening?

Nee, helaas kunnen wij geen Nederlandse bankrekening openen, omdat we een Duits bedrijf zijn. U kunt het bedrag met een internationale overboeking overschrijven naar onze Duitse bankrekening. Eventueel kunt u ook gebruik maken van een van onze andere betaalwijzen.